Слідами мережевої акції

Шановні учасники і партнери акції “Вічно живий голос!”, ми започаткували в області серед освітніх закладів, широкого кола інтернет-користувачів новий сучасний захід – мережеву акцію.
Цей досвід спонукає до надання низки рекомендацій, роз’яснень, пропозицій з метою успішної організації, проведення та участі в мережевих акціях для тих, кому цікава ця форма.
В чому полягає відмінність мережевої акції від інших заходів?
Мережева акція має чітко визначені правила та умови і суттєво відрізняється від таких форм, як конкурс, флешмоб, і навіть просто акції.
Мережеву акцію можна порівняти зі створенням незвичайної споруди, яку задумав архітектор (координатор акції). Будівельники (учасники) мають підібрати “цеглинки певної форми”, правильно скласти їх. Відповідальні за будівництво (партнери) разом з архітектором (координатор акції) повинні організувати роботу, слідкувати за точністю її виконання будівельниками. Злагоджена, якісна робота кожного дозволить побудувати “спільну споруду” такою, якою вона була задумана.
Мережева акція – це захід, який, перш за все, передбачає пошук певної інформації, створення на її основі за допомогою сучасних цифрових сервісів індивідуального творчого інформаційного продукту як-то: ролик, буктрейлер, інтерактивний плакат, постер, музична листівка, кросворд, ребус, пазл, фотоколаж і багато-багато іншого.
Кінцевим етапом, результатом мережевої акції є створення на основі індивідуальних творчих продуктів оригінального колективного продукту: антології (збірки) творів письменника-ювіляра в аудіо чи відео форматі, скарбнички цитат літературних героїв, галереї (стенду чи колекції) творчих робіт, віртуальної книжкової виставки, літературної карти, книжкового блогу тощо.
На кого розрахована мережева акція?
Мережева акція розрахована на всіх – дітей і дорослих, хто: любить читати, цікавиться інформацією, її пошуком, обробкою, перетворенням та представленням в іншому вигляді, прагне вдосконалення навичок роботи в мережі тощо.
Хто такі учасники і партнери акції?
Учасники акції – всі, хто бажає взяти участь в акції. Учасниками акції можуть бути як діти, так і дорослі.
Учасник акції індивідуально, самостійно (виняток: допускається колективна робота тільки від дошкільників або учнів(учениць) молодших класів з батьками) реєструється, створює власний творчий цифровий продукт, розміщує його на платформі колективного кінцевого продукту без стороннього втручання.
Що треба для участі: електронну адресу і бажання навчатись чомусь новому.
Партнери акції – особи, які сприяють успішній участі в акції учасників.
Партнер акції реєструється в окремому списку. Його функція полягає в тому, щоб залучити до участі в акції бажаючих, роз'яснити їм умови та деталі акції, допомогти створити електронну пошту за потреби, звернути увагу на особливості роботи у цифрових сервісах тощо. Партнер завжди має бути готовим проконсультувати, підказати, направити.
Зауважте! Учасник все робить індивідуально, а партнер тільки інформує, пояснює (а не виконує ряд операцій замість учасника). Учаснику потрібно надати можливість самостійно спробувати виконати всі умови акції.
Правила участі в акції
Правила участі в акції – прості для уважних учасників. Головна умова – чітко дотримуватися того, що конкретно вимагається від учасника. Безумовно, прояв творчості обов'язково потрібний для створення власного продукту. Але є чітко встановлені вимоги, які не вимагають прояву будь-якої творчості, а лише – такого ж чіткого їх виконання. І тоді “цеглинка” кожного учасника стане частиною “спільної споруди”, зведеної за проєктом “архітектора”.
Якщо брати до уваги акцію “Вічно живий голос”, то ці вимоги стосувалися, зокрема, наступних дій: реєстрації учасника, підпису індивідуальної роботи, розміщення ролика на власному YouTube каналі учасника, особисте представлення на Padlet учасника з власного акаунта та заповнення стікера на колективній віртуальній дошці, тощо.
Невиконання учасником вимог акції позбавляє його права представляти свою роботу в колективному продукті. Так, наприклад, в даній акції було створено багато хороших роликів, які не відповідали умовам: є колективними, а не індивідуальними роботами; декламувалися вірші, які не належать перу Лесі Українки тощо. З цими роботами ви можете ознайомитися в додатку до відеоальманаху. Роботи деяких учасників не були зараховані через відсутність доступу до їхніх роликів або інформації про автора та ролик.

Які навички мав сформувати / розвинути або удосконалити учасник акції “Вічно живий голос!”
1. Робота з додатком Google Форма (реєстраційна онлайн-анкета).
Дії учасника:
- самостійно або за допомогою бібліотекаря, вчителя чи батьків заповнювати онлайн-анкету.
- правильно і чітко відповідати на питання анкети.
- перевіряти за потреби наявність власної реєстрації за “Списком учасників акції” (відповіді на онлайн-анкету у вигляді Google-таблиці).
- використовувати власну електронну пошту чи електронну пошту батьків.
Результати реєстрації учасників: до участі в акції зареєструвались – 903 особи, з них: 111 зареєструвалися повторно. Не зареєструвалися – 98 осіб.
2. Вибір поезій Лесі Українки, які вас найбільше хвилюють або найбільше подобаються.
Дії учасника:
Самостійно або за допомогою бібліотекаря, вчителя чи батьків:
- переглядати твори Лесі Українки, які є в бібліотеці або в Інтернеті та підбирати вірші за визначеною темою та власним уподобанням;
- точно відтворювати оригінальну назву вірша чи уривка з поезії Лесі Українки, звертаючись до достовірних джерел (друкованих видань).
Зауваження до вибору: 3 учасників обрали вірш, який не належить перу Лесі Українки. Ці роботи не увійшли до колективного відеоальманаху. З ними ви можете ознайомитися в додатку до відеоальманаху.
В ряді робіт виявлена невідповідність назв поезій з їх оригіналом. Наприклад, “Вишенька”, “Вишеньки-черешеньки”, “Черешеньки” (правильна назва “Вишеньки”) та інші. Важливо звертати увагу на достовірність подачі інформації, звіряти її з авторитетними джерелами, формуючи навички власної інформаційної культури та критичного мислення.
3. Декламування поезії.
Дії учасника:
- ознайомлюватись з тестом поезії, визначати, де мають бути паузи, логічні наголоси тощо;
- виразно читати вірш.
Зауваження: Колективні роботи не увійшли до відеоальманаху. З ними ви можете ознайомитися в додатку до відеоальманаху.
4. Створення відеоролика.
Дії учасника:
- записувати власне декламування вірша Лесі Українки,
- підбирати за бажанням відповідний відеоряд, монтувати ролик в будь-якому відеоредакторі, враховуючи певні вимоги.
Зауваження: У деяких роликах частково або повністю відсутні обов’язкові вимоги до оформлення відео: назва і автор поезії, прізвище та ім’я автора відеоролика, назва акції ("Вічно живий голос!": акція до 150-річчя Лесі Українки).
4. Завантаження ролика на відеохостинг YouTube, Vimeo або інший за вашим вибором. (Оформлення опису на каналі).
Дії учасника:
- завантажувати ролик у власному відеоканалі будь-якого відеохостингу;
- оформлювати опис відео на відеохостингу із зазначенням вказаної інформації.
Зауваження: багато учасників для розміщення роликів користувалися не власними каналами відеохостингів, не звертали увагу на те, як підписане відео. Будь-який користувач інтернет-мережі має чітко і правильно сприйняти ту інформацію, яку ви їм надаєте.
5. Отримання та розміщення посилання на ролик на колективній віртуальній дошці (сервіс Padlet) – відеоальманах “Вічно живий голос”.
Дії учасника:
- отримувати посилання на ролик;
- представлятися на колективній віртуальній дошці (сервіс Padlet);
- створювати стікер на цій дошці та заповнювати його відповідно до вимог.
Зауваження до оформлення стікерів на колективній дошці:
анонімність стікерів, надання посилання на ролик у текстовому полі, хаотична послідовність подачі даних, недостатність інформації або внесення зайвих даних чи повна їх відсутність про ролик та учасника на колективній дошці, створення власних додаткових дощок без можливості їх перегляду.
Побажання стосовно надання коментарів до роликів на колективній віртуальній дошці:
- представлятися сервісу Padlet (щоб коментар не був анонімним);
- формулювати коментар коротко, лаконічно;
- намагатися передати власні враження в одному коментарі.
У віртуальній дошці з великою кількістю стікерів для зручності перегляду бажано не перевантажувати її розлогою інформацією в коментарі. Не забувати дотримуватися культури спілкування та надання інформації в інтернет-мережі.
Консультаційна підтримка учасників акції
За потребою звертати увагу та використовувати запропоновані інструкції, пам'ятки, сервіси тощо.
Якщо виникають труднощі, будь-які запитання, стосовно організації, проведення даного заходу, участі в ньому, які не вдалося вирішити самостійно або за допомогою партнерів акції, необхідно звернутися до координатора – “автора” акції, який володіє вичерпною інформацією.
Для тих, хто бажає зануритися у деталі даного заходу, радимо ще раз переглянути матеріали акції, скориставшись інформацією, яка розміщена на Сторінці акції "Вічно живий голос!" , де ви зможете пригадати завдання, умови їх виконання, результати вашої роботи, дізнатися про підсумки та відзначення учасників і партнерів.
Від координатора акції
Учасники мережевої акції випробували свої сили в освоєнні нового заходу і, долаючи перешкоди, дійшли до кінцевої мети, створивши колективний відеоальманах поезій Лесі Українки “Вічно живий голос!”.
Нехай не засмучуються ті, в кого не все вдалося відразу. Вони спробували і це - важливо. Можливо, переглянувши помилки, вони будуть більш наполегливо і ретельно працювати над тим, щоб досягти бажаного результату. Бо, як говорять великі, - “Той, хто ніколи не помилявся, ніколи не пробував нічого нового” (А. Ейнштейн); “Будь-які перешкоди долають наполегливістю” (Л. да Вінчі); “Щоб дійти до мети, потрібно, перш за все, йти” (О. Бальзак); “Хто стоїть на місці, той відстає” (давньоримське прислів'я).

Бажаємо успіхів та ніколи не зупинятися на шляху їх досягнення!
Вчіться. Прагніть. Досягайте!

Укладачі: Людмила Крижко, методист КЗ “ЗОІППО”, Людмила Немашкало, завідувач бібліотеки Енергодарської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7.

3 комментария:

  1. Дякуємо за те, що об'єднали усіх шанувальників Лесиного пера. Ця акція - ніби поштовх до переосмислення і перезавантаження сенсу життя. Також дякуємо за вашу увагу до кожного учасника

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Пані Неля, вдячна вам за теплі слова щодо нашого заходу. І запрошуємо брати участь в новій мережевій акції "Книга 21 століття - читачу" (http://zw.ciit.zp.ua/index.php/Акція_“Книга_21_століття_–_читачу”). Сподіваємось, що акція теж може вас зацікавити.

      Удалить
  2. Дякуэмо за можливість принять участь в такій визначній акції!

    ОтветитьУдалить

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...