Бібліотечний паркан

Бібліотечний паркан
"Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів"

Зроблено з натхненням. до Місячника шкільних бібліотек у Запорізькій області (2020 рік)

Обговорення матеріалу можна здійснювати прямо на бібліотечному паркані або сторінці блогу "NB-Nota Bene", використовуючи засоби коментування. 
Зверніть увагу! 
Обговорення конкретного матеріалу, що виставлений на паркані, обговорюємо прямо на паркані в рядку "Додати коментарі /Добавить комментарий". 
Зауваження, коментарі, питання загального плану щодо проведення Місячника, або які стосуються декількох матеріалів/учасників, розміщаємо на сторінці блогу. 
За активний час роботи бібліотечного паркану (01.10-05.12.2020 року) можна: 
  • висловити власні враження від матеріалів та їх форми подання; 
  • відреагувати на матеріал голосами "за" або "проти"; 
  • поділитися досвідом проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек у 2020 році; 
  • запитати і отримати відповіді на хвилюючі питання; 
  • висловити пропозиції та побажання з теми, форми тощо. 
Пам'ятайте, що існує культура спілкування, при якій ставлячи питання, не забувайте вказувати – кому адресоване запитання. 
Учасникам бібліотечного паркану бажано відстежувати питання, адресовані їм, та відповідати на них.

Детальніше про роботу з парканом читайте ТУТ

Сделано на Padlet

17 комментариев:

  1. Приємно вразила організація клубу "Зелена варта"! Молодці! Так тримати!
    З повагою Гришко Т.М.
    зав.бібліотекою ЗОШ № 81

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Пані Тетяно, вдячна вам за перший коментар на сторінці, але хотілось, щоб ви зазначили: про чий матеріал йде мова та де його можна переглянути.

      Удалить
    2. Робота переглянута мною на Бібліотечному паркані. Мова йде про Веселівську ЗОШ № 2.

      Удалить
    3. Людмило Володимирівно, дякую за слушну пораду.

      Удалить
  2. Шановні колеги, звертаюсь до усіх інтернет-користувачів блогу!
    Обговорення конкретного матеріалу / заходу, виставленого на паркані, обговорюємо там же на паркані в рядку "Додати коментарі /Добавить комментарий".
    Зауваження, коментарі, питання загального плану щодо проведення Місячника, його проблем чи пропозицій до нього розміщаємо на сторінці блогу, використавши засоби коментування.
    Тут же на сторінці публікуємо коментарі, що стосуються одразу декількох матеріалів або учасників.
    Коментуючи, не забувайте зазначати, про чиї матеріали йде мова, де вони розміщені тощо.

    ОтветитьУдалить
  3. Пройшлася по паркану. Для себе відмітила матеріали своїх колег з області.1."Життя лісу". Л. Немашкало. Екологічний нон-стоп. НЗОШ№7 2."Світ тварин: книга в кадрі". Виставка-рекомендація (команда 13).3."Захоплиивий світ динозаврів". Віртуальна виставка.Зоя Тихоненко.ЕЗОШ №7; 4 "Вода - краса Землі" Віртуальна виставка. Катерина Приходченко, Академічний ліцей. Дякую, колеги! Це заслуговую поваги і вдячності Вам, як професіаналам-бібліотекарям.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Пані Валентино! Хотілось, щоб ви поділились з нами, чому звернули увагу саме на ці заходи, чим вони вам сподобались серед великої кількості інших заходів.

      Удалить
  4. Любі колеги, підводячи підсумки місячника, хочеться, щоб у нас вийшла більш професійна розмова, яка б дала змогу показати позитивне в представленому матеріалі чи дружні поради щодо покращення бібліотечного заходу, тому бажано використовувати більш розгорнуті коментарі, ніж одне-два слова: «чудово, супер», навіть якщо захід дійсно «супер», але найдіть, будь ласка, слова, які роз’яснять, в чому ж ця «суперовість».
    Не забувайте також, що підводячи результати місячника, необхідно проаналізувати заходи, зазначивши їхню форму, тему, ефективність, інноваційність, грамотність подання; відповідність між темою, формою та віком читачів тощо; при цьому можна показати, які саме заходи будуть взяті вами для впровадження в практику, чому; що з представленого на паркані бажано доопрацювати та що для цього слід порадити колезі тощо.
    І наостанок, зверніть увагу на етику професійного спілкування та необхідність підпису коментарів, а на паркані на представлення системі (увійти чи зареєструватись на Padlet), перш ніж коментувати чи оцінювати заходи, анонімні коментарі будуть видалятись.

    ОтветитьУдалить
  5. Колеги, під час місячника деякі наші бібліотекарі спробували провести незвичайну для нас форму роботи – мережевий захід (акцію, проєкт), який дає можливість організувати ефективну співпрацю бібліотекарів, війти за межи бібліотек тощо.
    Пропоную організаторам цих заходів та їх учасникам поділитись враженнями від цієї форми роботи, зазначити, що вдалось при організації та проведенні, на що треба звернути увагу тощо.
    Залучайтесь до обговорення цієї форми роботи!
    За мережевими заходами велике майбутнє, особливо в наш час!

    ОтветитьУдалить
  6. Переглядаючи масові форми роботи мені сподобалась екологічна подорож "Дивовижний світ тварин", Галини Симоненко. Ця гра-змагання цікава, змістовна та пізнавальна. Використовуються ітер-активні ігри, а це приваблює дітей. Та на блогі "Бібліотечний етюд" завжди є що піддивитися та чому повчитися. Дякую Вам!
    З повагою Трошина Г.М. зав. бібліотекою КЗ "ОЗЗСО"Престиж"ГМР.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Дякую пані Трошиній Г. М. за гарний відгук про мою роботу. Дуже приємно, що Ви - шанувальниця мого блогу. З повагою Галина Симоненко.

      Удалить
  7. У час панування цифрових технологій дуже важливим є не втратити читача. І мережеві заходи є однією з тих форм роботи, які забезпечують гармонійне поєднання читання книг та віртуального простору, в якому знаходиться більшість школярів (та й дорослих також). Мої учні стали учасниками мереживої акції "Життя чудових собак", що проводилася на платформі шкільної бібліотеки Енергодарської ЗОШ № 7 "Мудрість світу - книга" бібліотекарем Людмилою Миколаївною Немашкало. Даний захід став чудовою нагодою не лише залучити дітей до позакласного читання, а й вдосконалити вміння презентувати прочитане, поділитися власними думками і враженнями. На мою думку, такі мережеві заходи виконують ще одну дуже важливу функцію - об'єднавчу. Діти з різних куточків області, які навіть не знайомі в реальному житті, ознайомлюючись з презентаціями один одного, обмінюються своїми думками з приводу однієї й тієї ж книги, чи дослухаються до поради і беруть собі для читання ту чи іншу книгу, яку вже прочитали їхні однолітки і знайшли її цікавою чи вражаючою. Я щиро вдячна Людмилі Миколаївні за організацію такої акції, за можливість стати її учасником (адже мережеві заходи виходять за межі одного навчального закладу і стають загальними). Моїм учням дуже сподобалось, а я, як вчитель, узяла собі на замітку цікаву сучасну форму презентації прочитаних книг. Єдине прохання до Людмили Миколаївни - будь ласка, рекламуйте мережеві заходи, які організовуєте. Впевнена, що якби більше бібліотекарів і вчителів знало, що проводиться даний захід, то і учасників було б набагато більше (сучасним дітям подобаються такі форми роботи). Я дізналася про акцію зовсім випадково і коли вона вже підходила до завершення, якби знала раніше, то вражень і відгуків на книги було б значно більше. Із задоволенням приєднаємося до наступних Ваших мережевих заходів. І я, і мої учні дякуємо Вам і бажаємо невичерпної енергії, натхнення і міцного здоров'я!
    З повагою Петровська І.О., вчитель зарубіжної літератури Омельницької філії імені академіка М.А.Доллежаля КЗ "НВК "Основа" Преображенської сільської ради Оріхівського району

    ОтветитьУдалить
  8. Шановна пані Ірино Петровська, мені дуже приємно, що Ви і Ваші вихованці стали учасниками мережевої акції "Життя чудових собак" і те, що Вам сподобалася ця форма популяризації читання. Дякую Вам за слушні зауваження, стосовно завчасної реклами заходу. Для мене це важлива інформація, бо я вперше у власній практиці спробувала організувати мережеву акцію і, звичайно ж, мала деякі хвилювання і навіть сумніви, що пропозицію масово підхоплять, зацікавляться. А сьогодні, коли в акції взяли участь 47 осіб і створено чудовий продукт - колективну презентацію "Життя чудових собак", я не тільки переконалася в ефективності та актуальності даного заходу, але й маю намір продовжувати роботу в цьому напрямі. Ще раз дозвольте подякувати Вам. Незабаром будуть оголошені підсумки акції та надіслані дипломи та подяки учасникам.

    ОтветитьУдалить
  9. Хочу додати, стосовно рекламування мережевих заходів. Як свідчить, тепер вже, досвід, нам необхідно завчасно оголошувати про свій намір проведення того чи іншого мережевого заходу з тією метою, щоб кожний, хто планує провести, наприклад, мережеву акцію за подібною темою, зміг запропонувати своє бачення завдань, організації тощо і тоді вийде один спільний (за авторством) захід. На Паркані ми бачимо три акції і вони майже однотипні. Щоб така ситуація не повторювалася Людмила Володимирівна запропонувала вчасно заповнювати Таблицю мережевих заходів, що надасть можливість координувати цю роботу в нашому бібліотечному середовищі та організовувати, залучати своїх читачів до участі в тих заходах, які вас зацікавлять. А як вважаєте ви?

    ОтветитьУдалить
  10. Переглядаючи "Бібліотечний паркан", я відмітила для себе, які трудівниці наші шкільні бібліотекарі! Скільки цікавих форм роботи з читачами і тоді, коли у жовтні канікули, далі карантин, дистанційне навчання...Тож, багато заходів на екологічну тематику проведено в "зелених класах", "під
    відкритим небом", на природі. Для себе відмітила найбільш
    вдалі форми роботи вчителя та бібліотекаря:
    - екоклуб "Зелена варта" (Веселівська ЗОШ №2)
    -читацький паркан думок "Щоб допомогти планеті, я буду..."
    ( Гуляйпільський колегіум Лідер")
    -інтерактивний кардмейкінг "Природа над усе!" (ЗЗОШ №92)
    -екомайстерні Малобілозорської спец. естетичної школи-інтернату "Дивосвіт")
    -віртуальна галерея в Розумівській школі Долинської ОТГ
    -виставка робіт "Друге життя старих речей" (ЗЗНВК № 108, ЗЗСО № 81)
    -ляльковий театр "Забава" (Енергодарської ЗОШ №7)
    -екологічний марафон "Вибір за тобою" (Новомиколаївської ЗОШ № 1)
    - диво-виставка "Осінь - чарівниця" (Михайлівської ОТГ)
    -відео- презентація "Природа-вчитель і природа-мати"
    -еко-букети здоров'я та мережева акція "Пікнік з книгою"( Чорноземська ЗОШ Якимівської ОТГ)
    -апсайклінг "Для сміття- нове життя" ( ЗСШ №100)
    -виставка -інсталяція " Симфонія осінніх барв" (ЗЗОШ №24)
    -цікаві ігри з пазлами з екологічної тематики (Костянтинівська СРШ "прометей").
    Особливо хочу відмітити обласні мережеві акції "Життя чудових собак" та "Домашні улюбленці", які організували колеги з Енергодарської ЗОШ №7 та Токмацької ЗОШ. Тематика була близька для дітей, а головне повчальна (написати анотацію до прочитаної книгиз теми). Щиро дякую всім учасникам місячника. Зичу міцного здоров'я. І нехай карантин буде ще одним випробуванням для нас, коли духовні цінності більш важливіші, ніж матеріальні. Маю надію, що шкільні бібліотеки матимуть змогу оновити свої фонди та технічні засоби.

    ОтветитьУдалить
  11. З великим задоволенням переглянула «Бібліотечний паркан» і познайомилася з чудовими та цікавими формами які представили бібліотекарі. В цьому році я вперше спробувала провести незвичайну, для мене, форму роботи - мережеву акцію. Ідея акції виникла не випадкова, багато читачів цікавляться книжками про тварин і можуть запропонувати іншим познайомитися з ними. А найкраще, на мою думку, поділитися своїми улюбленими творами з великою кількістю користувачів допомагає саме мережева акція. Вона не тільки надає змогу учасникам прорекламувати себе та свої улюблені твори, а ще й освоїти різні інтернет ресурси. Сьогоднішні школярі орієнтовані на сприйняття віртуальної інформації, для них важливо, щоб вона подавалася яскраво, коротко та динамічна, тому з задоволенням приймають участь в акціях. Але перша спроба на то вона і перша, щоб зрозуміти, побачити помилки. Адже для подібних заходів дуже важливо провести гарну рекламу , що сприяє залученню більшої кількості учасників. Нажаль, учасників було не дуже багато і лише з нашої школи. Але це була тільки перша спроба, і гадаю, не остання. Адже мережеві акції непомітно увійшли в нашу дійсність, а в зв'язку з останніми подіями в світі стали важливою частиною бібліотечної діяльності. Подібні заходи сприяють об'єднанню реальною і віртуальною роботи, відкривають нові можливості, як для читачів, так і для бібліотекарів.

    ОтветитьУдалить
  12. Завершився ще один місячник шкільних бібліотек. Познайомилася з творчими доробками колег на бібліотечному паркані.
    Поскільки, тема місячника пов'язана з екологічним вихованням, в першу чергу звертала увагу на заходи, які бібліотекарі проводили з дітьми серед живої природи (Білодід Л., Чихлатих Н.,Луцька В., Павлова Т.) Вважаю, що саме таке спілкування з дітьми найефективніше сприяє вихованню в учнів бережливого ставлення до навколишнього середовища.
    Приємно, що шкільні бібліотекарі активно впроваджують в практику своєї роботи інтерактивні форми роботи (Гунчак І., Немашкало Л., Симоненко Г. Євтушенко І, Сердюк Т.). Судячи з коментарів, у цьому році найпопулярнішими були мережеві форми роботи. Я також спробувала організувати і провести мережеву акцію "Домашні улюбленці" та онлайн-паркан "Пізнаємо навколишній світ разом з книгою". Мої висновки: такі заходи потребують тривалої підготовки, індивідуальних та групових консультацій з учнями і тому в рамках місячника, а це - 3 тижні, проводити складно. Вважаю, що мережеві акції, проєкти доцільніше проводити за межами місячника. Поскільки, основна тема цього місячника - екологічна просвіта учнів, ми повинні були провести якомога більше виховних заходів для різних вікових категорій читачів. Побажання колегам:
    -створюючи веб-продукцію, рекламуйте її в першу чергу для своїх читачів;
    -при оформленні фотозвітів, розміщуйте світлини, на яких чітко видно, що діти виконують якісь завдання, а не просто стоять у класі чи в бібліотеці, розміщуйте коротеньку анотацію до заходу або надавайте посилання на хід проведення заходу.
    Бажаю всім творчого натхнення, креативних ідей, активних читачів.

    ОтветитьУдалить

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...